Σάββατο 14 Ιουλίου 2007

Διαστρευλωμένα είδωλα


Τις προάλλες πήγα στο Μουσείο κυκλαδικής Τέχνης με ένα φίλο ερασιτέχνη φωτογράφο για να δούμε την έκθεση φωτογραφιών του Andre Kertesz. Ο Ούγγρος φωτογράφος είναι ένας από τους σημαντικότερους του περασμένου αιώνα. Το έργο του αναγνωρίστηκε μέσω των πορτρέτων, των σκηνών, τη σειρά "Διαστρεβλώσεις" που δημιούργησε, ενώ φωτογράφησε και πολλούς σημαντικούς καλλιτέχνες της εποχής του, όπως τους ζωγράφους Mondrian και Chagall, τη συγγραφέα Colette και τον παραγωγό ταινιών Sergei Einstein.

Ο Χώρος: Καταρχάς ο χώρος του μουσείου είναι εκπληκτικός με μπαρόκ αρχιτεκτονική και διακόσμηση. Φιλοξενεί αυτό τον καιρό δυο εκθέσεις. Του φωτογράφου που προανέφερα και το Her(his)tory με videoart. Για την δεύτερη δεν έχω να πω, γιατί φύγαμε γρήγορα και δεν μπόρεσα να δω όλα τα εκθέματα.

Η Έκθεση: Περιλάμβανε φωτογραφίες από όλες τις περιόδους του μεγάλου αυτού φωτογράφου, ταξινομημένες χρονολογικά και ως προς την περιοχή που διέμενε. Σ' αυτό χρονικό κυρίως ταξίδι παρατηρούσε κανείς τη βελτίωση της τεχνικής του μεταξύ άλλων στο κόψιμο του κάδρου και στο contrast που εγώ προσωπικά δίνω πολύ σημασία. Η σειρά διαστρεβλώσεις ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και μας θύμισε και λίγο Dali. Η τεχνοτροπία που χρησιμοποίησε ήταν κυρτοί και κοίλοι καθρέφτες.

Πολλές ακόμα πληροφορίες για το φωτογράφο και το έργο του εδώ

ΥΓ1 Είδαμε απ' έξω το Γιάννη Αγγελάκα μόνο του χωρίς τους Επισκέπτες

ΥΓ2 (Και συμαντικό) Η τέχνη δρα και ως αναλγητικό, χρησιμοποιήστε την!

25 σχόλια:

Strahd είπε...

Πρέπει να ήταν υπέροχη έκθεση. Τον συγκεκριμένο δεν τον ξέρω, αλλά γενικά μου αρέσει αρκετά η φωτογραφία. Η πρώτη εικόνα που έβαλες την θεωρώ εξαίσια. :)

orestis είπε...

Όντως πολύ καλή η έκθεση.

Και το μουσείο καταπληκτικό. Ο χώρος απίστευτος.

Όταν ξαναπας, αν δεν πήγες δηλαδή, να επισκεφτείς και τη μόνιμη συλλογή.

Έχει κάτι λοαγραφικά εκθέματα, πολύ ενδιαφέροντα.

relative_stranger είπε...

@strand
Παρότι θα υπέθετε κανείς ότι είναι από σπασμένα παράθηρο είναι σχεδόν ατύχηματικη(;) η δημιουργία της μια και έγινε με σπασμένη πλάκα εμφάνισης το αποτέλεσμα που βλέπουμε.

@orestis
όταν πήγα τα είχαν βγάλει τα λαογραφικά εκθέματα για να χωρέσουν την videoart έκθεση.
Αλλά γενικά θα το έχω υπ' όψιν μου.
Thanks

Strahd είπε...

@relative_stranger

Ενδιαφέρον trivial. Και το αποτέλεσμα υπέροχο none the less... ;)

Ααααα και
P.S. StraHd και όχι StraNd :P

APSOY είπε...

προλαβαίνω?

relative_stranger είπε...

@StraHd

Το έματα τώρα!!!

@apsoy
ναι είναι μέχρι 18/8.
Πληροφορίες για είσοδο κλπ http://www.athinorama.gr/arts/data/halls/default.asp?id=288

kat. είπε...

να σου πω και εγώ κάτι;
κάτι που έχω γράψει ξανά στην φωτεινή blogoσφαιρα (σ.σ. έτσι και αλλιώς η επανάληψη είναι η "μανούλα" της μάθησης) αλλά που συνεχίζει να με απασχολεί;
ναι ε;
η τέχνη μπορεί να δρα ως αναλγητικό, όμως εμένα προσωπικά σε ορισμένες περιπτώσεις με φοβίζει. με πιάνει ένας ανεξήγητος τρόμος και πανικός στην θέα ενός εντυπωσιακού έργου!
που οφείλεται γιατρέ μου;

Strahd είπε...

@ relative

Κάλιο αργά παρά ποτέ

Nikos είπε...

άσχετο αλλά

http://raptusr.blogspot.com/2007/07/mithra-radiant-mrf.html

Unknown είπε...

Kai gamo tin Kipro pou apo koultoura paei sto 0%.

Eisai tixeros. I texni einai o kosmos olos kai oli i xara tou.

It's good that you enjoy it, I'm glad to see that people have an actual knowledge of the classics -Chagall/Matisse/Dali.

Keep it up. :) it will serve you well.

relative_stranger είπε...

@kat μου α πανικός μάλλον σε πιάνει από τη ομορφιά και την πληθώρα αδιαχείριστων συναισθημάτων.

@strahd
:)

@mr.f
το είδα και το σχολίασα

@Lensman
Χωρίς τέχνη θα ήμασταν απλά σώματα που περιφέρονται σε μια στυγνή καθημερινότητα. Έχεις πολύ καλό blog!!!

Ηλιας....Just me! είπε...

Μήπως γνωρίζεις μέχρι πότε θα είναι η έκθεση? BTW nice blog!

relative_stranger είπε...

ναι είναι μέχρι 18/8.
Πληροφορίες για είσοδο κλπ http://www.athinorama.gr/arts/data/events/default.asp?id=94784
thanks τώρα τσεκάρω και τα δικά σου

Grimdal είπε...

Απλή περιγραφή, μεστή+απέριττη, σε ιντριγκάρει να πας. (ναι, γιατρέ μου θα πάω, είπαμε "Η τέχνη δρα και ως αναλγητικό")

Χάρις την απάντηση που έδωσες στην kat κατάλαβα+εγώ τι είναι αυτό που με πιάνει όταν αποφασίζω να αφήσω την τέχνη να ασχοληθεί μαζί μου.

Aντώνης είπε...

Ουδεμία αντίρρηση...:) καλώς σε βρήκα!

Strahd είπε...

Χμμ... Art. Όσο μου αρέσει, άλλο τόσο δεν την καταλαβαίνω... Dumb huh?

relative_stranger είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Strahd είπε...

Easy for you to say, Mr. Langdon.

relative_stranger είπε...

@Grimdal
Να πας φίλε μου αν μπορέσεις αξίζει.
Και να αφήνεις τη τέχνη να δρα πάνω σου. Μπορούμε να γίνουμε καλήτεροι άνθρωποι και αυτός είναι ένας τρόπος.
Βλέπω ανανέωσες και το blog!

@Aντώνης
Επίσης. And go easy on my friend Sofia.

@Strahd
Καθόλου dumb. Η τέχνη έχει πιο πολύπλοκους κώδικες κι από τον Dan Brown

relative_stranger είπε...

Mr relave_stranger προς το παρόν. Ο Langdon κατανοούσε θρισκευτικο-μασονικούς κώδικές εγώ αρκούμαι στη φωνή του καλλιτέχνη.

Strahd είπε...

Tελικά δεν έχουν όλοι το μυαλό για να σπάσουν αυτούς του κώδικες... Και μάλλον είμαι κι ένας από αυτούς...

relative_stranger είπε...

Α μην εκνευριστώ....
Όλοι έχουν το μυαλό, απλά κάποιοι δεν έχουν διάθεση να ασχοληθούν....Τέλος που λέει και η γνωστή τηλεφωνική φάρσα ;-)

Strahd είπε...

Kαι ποιος σου λέει ότι δεν έχουν διάθεση και μάλιστα μεγάλη να ασχοληθουν; Χμ;

neutrino είπε...

Φοβερη η εκθεση, την ειδα στη Θεσσαλονικη μετα απο επιμονες προτροπες φιλων. ειναι ιδιοφυης ο ανθρωπος!! μου εχουν εντυπωθει οι "παραμορφωμενες" φωτογραφιες με τα τσιγαρα, αυτη με τον κεραυνο στον πυργο του Αιφελ και ευτη η υπεροχη με τις ομπρελες στην Ιαπωνια, αναμεσα σε αλλες. φοβερο βλεμμα o κυριος Kertesz..

relative_stranger είπε...

Αυτή με τον κεραυνό στον πύργο του Άιφελ όντως εκπληκτική. Αυτά είναι πρέπει να πετύχεις τη στιγμή.
Καλά έκαναν οι φίλοι σου!